Salgs- og leveringsbetingelser

Følgende gælder for forbrugerkøb. Se længere nede for erhvervsdrivende.

 

Generelle oplysninger
P. Christensen A/S 
Kaldenavn: P. Christensen
CVR-nr. 80 49 32 15
Adresse: Krumtappen 20
5620 Odense
tlf. 70 202 203
pchristensen.dk
shop@pchristensen.dk

 

Pris og betaling
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms. Betaling for bestilte varer kan ske online med MobilePay, Apple Pay, Dankort / Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, eller Maestro. Alle betalingsoplysninger sendes krypteret mellem kunde og pchristensen.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

Fragt og levering
Hos os er fragten gratis i hele Danmark ved køb over 750,-, og kun 40,- ved køb under 750,-. Dette gælder alle varer, som kan sendes med GLS. Du kan vælge at få varen sendt til GLS Pakkeshop, nærmeste afdeling eller privat levering (koster 80 kr.). Det er afhængigt af varen, hvilken transportør vi tilbyder fri fragt for.

Leveringstiden ved pchristensenshop er 1 - 5 hverdage.

Vi sender altid en ordrebekræftelse pr. mail, så du ved, hvornår du modtager din ordre. 

Både varer sendt som pakke og varer bestilt til afhentning i en af vores afdelinger. 

Hvis du ikke vil vente på posten, kan du selv hente dine varer i en af vores afdelinger. Her kan du også se produkterne og samtidig få råd og vejledning af vores ekspedienter.

Vi forbeholder os retten til at annullere ordre til udenlandske adresser.

 

Spring køen over
Click & Collect gør det nemt og bekvemt, at klare dine indkøb lynhurtigt. Når du bestiller og betaler online, er ordren klar i en afdeling efter eget valg indenfor 1 - 5 hverdage.

*Click & Collect - gælder alle varer, der er på lager i afdelingen ved afgivelse af bestillingen, og betales online til afhentning i en given afdeling. Click & Collect omfatter IKKE varer der kræver montering /- eller anden form for mekaniker hjælp. Vores Click & Collect 1 - 5 dages service er kun gældende, hvis bestillingen er gennemført senest 30 min. før afdelingens lukketid. Ellers er bestilling til afhentning, når afdelingen åbner 1 - 5 dage efter. Click & Collect gælder ikke varer, hvor vi skal foretage klargøring, montage, tilretninger, indregistrering eller andre former for forarbejdning. Herunder f.eks. dækmontage, fælgmontage, reparation og / eller indregistrering etc.

 

Fortrydelsesret
Du har naturligvis ret til at fortryde et køb hos os i helt op til 15 dage. Du kan fortryde et køb ved at returnere det købte ved at sende det med posten eller anden transportør til os. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften til forsendelse. Du skal inden 15 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til shop@pchristensen.dk (du kan benytte standardfortrydelsesformularen) eller på telefonnummeret: +45 70 202 203. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du fortryder og ordren endnu ikke er afsendt fra pchristensen.dk, kan den annulleres ved at kontakte os på telefonen +45 70 202 203 eller shop@pchristensen.dk. Husk at oplyse ordrenummer.

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Returneres pakken med den returlabel der er vedlagt i pakken med GLS, fratrækkes 40 kr. af beløbet.

Returneres pakken til en af vores fysiske afdelinger er der ingen fragtomkostninger. 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder bl.a. for fælgsæt, dæk ect. 

 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som er Click & Collect), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
P. Christensen A/S, Trianglen 11, 6000 Kolding

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller faktura/bon.

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik 
For at kunne modtage en bestilling og sende varerne til dig, skal du som min. oplyse navn, mobilnummer og e-mailadresse. De registrerede oplysninger opbevares sammen med information om, hvilke varer du har købt i minimum fem år. Det gør vi også for at opfylde både dine og vores garantivilkår og for at du senere kan henvende dig og få en ny kopi af din faktura. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til din nærmeste pakkeshop.

pchristensen.dk er dataansvarlig og videregiver eller sælger ikke personlige informationer til tredjepart. 

Når du køber et produkt via hjemmesiden, accepterer du, at P. Christensen A/S indsamler og behandler oplysninger om dig. Der indsamles og behandles alene oplysninger, som er nødvendige for at administrere din ordre og/eller dit medlemskab af P. Christensens nyhedsbreve. Oplysningerne anvendes ikke til andre formål end ovenstående.

Som registreret hos pchristensen.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til shop@pchristensen.dk

Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikationer.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny reklamationsperiode. P. Christensen A/S forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er lagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.

Vil du læse mere om hvad vi bruger dine data til. Se mere her: Persondatapolitik

 

Reklamationsret ved fejl og mangler
Når du handler på pchristensen.dk har du 24 måneders reklamationsret. Du kan reklamere over en vare i en af vores afdelinger i hele landet eller sende varen med posten eller anden transportør til os.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte pchristensen.dk og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i original emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
P. Christensen A/S, Trianglen 11, 6000 Kolding 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt,

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på shop@pchristensen.dk eller på telefon: 70 202 203. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, 41 71 50 00, kfst@kfst.dk, forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: https://ec.europa.eu/

Handelsbetingelserne er senest 13. september 2018.